World's Highest Marathon / Dünyanın en Yüksek Maratonu

If you are practising multiple sports, you have great desire to do some sports together in one shot.
As a mountaineer I found this great marathon. I am sure that it will highly satisfy me.
It cost a bit much but can be added to the list of  life time projects.(Added)
This event held in Nepal annualy since 2003.
You have to have time for more than 2 weeks.
To reach the start point of marathon which is Everest base camp it takes days to trek there.
The trail course is from Everest Base camp to Namche Bazaar.
I have never been to both of them but for me it's the best ultra trail course of the world even better than Mont Blanc Ultra Trail.
By the way I forgot to add Everest Base Camp altitude: 5150 m (16.900 ft)

Details



Eğer sizde benim gibi çoklu sporlar yapıyorsanız (gözü spordan başka bir şey görmemek) tek atımda yapılan birbirine entegre edilmiş sporlara büyük arzu duyarsınız.
Bir dağcı olarak araştırırken gördüğüm şu maratonunun beni müthiş derecede tatmin edeceğine eminim.
Herkesin var mıdır bilmiyorum ama bir ömür içerisinde yapmak istediğiniz şeyler listesine kesinlikle eklenmesi gereken bir etkinlik.
Biraz pahalı olsa da ben ekledim sizleri bilemem.
2003 yılından bu yana Nepal'de düzenlenen bu marathon için minimum 2 haftalık bir süreye ihtiyacınız var.
Hard Trek diye geçen bir yürüyüşle Everest ana kampına ulaşılıyor.
Tahminimce bu sürenin içerisinde çeşitli aklimatizasyon ( yükseğe uyum gösterme ) süreçleri de barındırıyor.
Everest ana kampı ve Namche Bazaar arasında koşulan ömür boyu unutulmayacak bir deneyim vadeden bir trail parkuru ve her ikisine de katılmamış olsamda bana sorarsanız Mont Blanc Ultra Trail yarışından da müthiş dünyanın en iyi parkuru.
Unutmadan bilmeyenler olabilir Everest Ana Kampının yüksekliği 5150 metredir.




Popüler Yayınlar