Tırmanışa Dönüş

English version is coming soon
Tırmanışa her seferinde ara verip, eski seviyeme dönmem kolay olmuştu ama bu sefer ara biraz uzun oldu sanırım.
Milenyum(2000) ile başlamıştım tırmanmaya.O zamanlar aplikasyonların app'ı bile yoktu.
İlk Eskişehir Kızılinler'de ipe girmiştim.Üstten emniyetli bir tırmanıştı.
Her şey ondan sonra başladı.
Ne bulursam okumaya, deli gibi araştırmaya, farklı sporlardan ortaya karışık antrenmanlar yapmaya başladım.( o dönemlerde izleyecek kaynak bulmak aşırı sıkıntılı olduğu için )
İlk kaya tırmanış ayakkabım arkadaşlarımın ortak hediyesi olarak Bufo Fun Velcro modeliydi ve uzun yıllar şaşırttım o ayakkabıyla insanları.
İzmir'in ilk  cafe-tırmanma duvarı konsepti olan Outdoor Center Alsancak 2003 yılının Eylül'ünde açılmıştı.O konseptin çalışanı bir eğitmen ve aktif tırmanıcı olarak çağ atladım.
Yüzümüzü batıya dönmüştük bile.2004 yılında İzmir'in ilk çocuk tırmanış yarışmasını düzenledim.(Türkiye'nin 2.sanırım )
5 -12 yaş arası 11 çocukla.Hepsi de öğrencimdi.
İzmir'in lokal yarışmasını da kazanmıştım kahvaltıda margarinli ekmek yiyerek :)) (hala geyiği yapılır)
56 m2 lik tırmanma duvarımız vardı.Sırasıyla Karşıyaka'ya taşıdık.Daha sonra Zirve Dağcılık Genel merkezine ve son olarak çığda kaybettiğimiz arkadaşım Erdem Tapul'un adı verilen  tırmanma duvarı olarak hizmet veriyor aldığım son duyumlara göre..Ne çok tırmanış ne çok anı.
Güzel tırmanıcı arkadaşlarım sayesinde epey eğlenceli senelerdi.
Gençtik ve tek derdimiz tırmanmak ve eğlenmekti ve bu konuda oldukça iyi bir jenerasyonduk.
O dönem Seçkin ve Zorbey ile oldukça çok antrenman yapıyor,Takoz, 9+ tırmanış dergilerini okuyor, oldukça fazla video izliyor,yarışmalara katılıyor, Bafa'nın tadına varıyorduk.
Sonra SCW markamızla tırmanma duvarları yapmaya başladık.
O dönemde 20m yüksekliğiyle Türkiye'nin en yüksek ve  50 metre genişliğiyle en geniş tırmanma duvarlarını ürettik, montajını yaptık.Yapılan tırmanma duvarı miktarı şirketin kapandığı 2007 sonlarına kadar 20 adetin üzerine çıktı. Tümünün üretim ve montajında aktif olarak çalıştım.Hatta bir ara adım alaylı mühendise çıkmıştı.
Askeri okulların büyük çoğunluğu, Üniversiteler, toplu yaşam alanları, aquaparklar, özel mülkler, okullar bambaşka bir seviyeye taşıdık sektörü.Ne de olsa tescilli ilk tırmanma duvarı markasıydık.
70 adetin üzerinde tırmanmış tutamağı modelledim, kalıpladım ve 7.000 adetin üzerinde döküm yaparak tırmanma duvarlarında, yarışmalarda yer almasını sağlamıştım.
Yoğun, yıpratıcı yıllardı.
2008 askerlik, 2009-2010 Decathlon'daki yoğun iş yaşamım beni tırmanıştan kopardı.
7b+ seviyesine kadar kısa kaya tırmanabilirken bıçak gibi kesilmişti tırmanışla ilişkim.
Başka sporlar deneyimliyordum.
2014 yılında tersanedeki son işimden ayrılıp, bisiklet, koşu ağırlıklı sporlara yöneldim.
Bisikletle 163km yaptım, ilk maratonumu  koştum.
2014 yılının sonlarında fitnessa ağırlık verip tırmanışa geri dönmek için base oluşturdum.
2015 ile birlikte tutamaklara tekrar döndüm.
Artık bir ticklist bile yaptım.
2015 yılı sporda zirveye ulaştığım bir yıl olarak planladım ve hayatımı spordan kazanmaya karar verdim.( iş başvurusu bile yapmıyorum o derece ) ve en yüksek tırmanış seviyesine bu yıl ulaşmayı hedefliyorum.
Her ne kadar teknik olarak her zamanki gibi iyi durumda olsam da, her zaman sıkıntılı olan kuvvetimi geliştirmeye calışıyorum.
Climbing business Photo: Ekin Akman





Popüler Yayınlar