Çanakkale-İzmir 2.Gün( Geyikli-Küçükkuyu Etabı 74 km ) / Canakkale-Izmir Route Day 2 ( Geyikli - Kucukkuyu stage 74 km )

İlk günün yorgunluğuyla deliksiz uyku beklerken, sahile kurmamız nedeniyle gece rüzgarın çıkmasıyla dış tentenin gürültüsü yüzünden ara ara uyandık.Rüzgarın dinmemesi nedeniyle gece kalkıp çadırı, Decathlon'dan 10,9 TL aldığım Simond marka 2 mm çapında 10 m yardımcı  statik ip ile ekstra gerdirdim.(Yüksek irtifa dağcılığında sıkça kullanılan bir yöntemdir.)
You have to tie additional rope independent points over the tent for more stabilization at windy situations.

our bikes and tent

Manzara, deniz, kum nefis Geyikli'de.

Sand, sea and view is perfect in the morning
Sabah yedi civarı uyanıyorum.Önce güzel bir kahvaltı yaptıktan sonra biraz denize girerek kendimize geliyoruz.Yaz, kış soğuk duş alabilen bir bünyeyi çok zorlamıyor suyun soğukluğu.
Breakfast at the beach before swimming

Sahil sabah sporu yapan ve denize giren genelde emekli insanlarla dolmaya başlıyor. Hızlı bir toparlanmadan sonra bugünkü hedefimiz olan Küçükkuyu'ya pedal çevirmeye başlıyoruz.
Looks like we are riding in desert
İlk kilometrelerde tempomuzu düşük tutuyoruz.Geyikli merkeze üç adet yol gidiyor. Navigasyondan kontrol edip sağa dönüşle Gökçebayır Köyü'nü geçip Ezine yoluna varıyoruz.
Gokcebayir road

Yanlış tercihim nedeniyle Kemallı köyü yönünde 5km civarı pedallıyoruz.Yanlış yolda olduğumuzu köy kahvesinde verdiğimiz çay, maden suyu molasında navigasyon kontrolü sırasında öğreniyoruz.5 km civarı geldiğimiz istikamette sürüş yapıyoruz. Gelirken yaptığımız iki iniş tahmin edeceğiniz gibi gerilim yaratıyor.
Pamak petrolde kısa bir mola ve ücretsiz verilen karadut şurubu ve limonatadan birer bardak içiyoruz.
Bu mola sonrası yaklaşık 5-6 km civarında hızlı ve uzun inişler bizi kendimize getiriyor.Nihayet Ezine-İzmir ayrımına varıyoruz.
Ezine-Izmir crossroad
Ayrımdan sonra süratli akan bir yolda sürüşümüz başlıyor.Duble yol çalışmaları olduğu için trafik tek-gidiş tek geliş şeklinde akıyor ve yollar epey daralmış ve zaman zaman mıcıra girmek tehlike yaratmaya başlıyor.Ayrımdan 5-6 km sonra yolun sol tarafında bir dinlenme tesisine giriyoruz.2 mercimek çorba+ 1 salata (süperdi) + 1 maden suyu+1 tavuk sote 22 TL tutuyor.

Restaurant
Tesisten çıktıktan kısa bir süre sonra yapılmakta olan tarafa geçmenin bir yolunu buluyoruz ve daha güvenli bir sürüşe başlıyoruz.

repaired road.

Sapanca köyünü geçtikten sonra turun ilk lastik patlaması gerçekleşiyor.

First puncture of the tour
Sonrasında biraz inişten sonra ormanlık yol ve yokuşlar başlıyor.Yollar daraldı ve virajlar artmaya başladı.Turun en zorlu bölümü bu arası idi zaten.

steep and narrow road is getting tougher

Our energy and water is getting empty
Yukarıdaki fotoğrafta yolun darlığı görülmekte.Zaman zaman durup araçlara yol vermek zorunda kaldık.Mecburi verdiğimiz yukarıda görülen  mola enerjimizi toplamamıza yetti.
Küçükkuyu'ya kadar devam eden uzun ve süratli inişler başladı.Fotoğraf molası verip doğa anaya şükranlarımızı sunduk.
Kucukkuyu is behind us.A photo break in the middle of descend.
Thanksgiving to mother nature
İniş sırasında birkaç kez geçtiğimiz balatalarından yoğun duman çıkan  tırı görüyoruz.Arada balataları yakan ağır vasıtalar buradan uçuyormuş.Küçükkuyu balıkçı barınağının girişinde bakınırken bir hanımefendi bizi çağırıyor.
-"Bırakın bisikletlerinizi bir girin çıkın denize rahatlarsınız" diyor.
Hak verip atlıyoruz suya.Havanın kararması ile birlikte Aytaç Kavaklı restoranda oburca yiyoruz. 2 çorba + 2 pilav + 1 karışık kızartma + 1 kaşarlı pide + 1 salata + 1 taze fasulye + 1,5 lt su toplam 30 TL tuttu.
Yemek sonrası kamping arayışımız başlıyor ve Zeus Kamping'de 40 TL karşılığı çadırımızı kuruyoruz.
Kirlileri de 5 TL karşılığı hızlı programda yıkıyoruz.Kampingin köpeği Rex ahbabımız oluyor kısa sürede.
Büyük çadırlarda aileler kalıyor genelde ve içkisi bol bir şekilde eğleniyorlar.
Derin bir uykuya teslim oluyoruz.

route of the tour  at day 2 (hardest stage)

Notes:
From geyikli we started to ride through Ezine. There are 2 long and fast descend which is about 5-6 km to Ezine-Izmir crossroad.After crossroad there is work for the new road.It makes road narrow and dangerous to ride. There is a restaurant on the left-opposite side of the road after 5-6 km from the crossroad.After Ayvacık road becomes narrow and crooked.We have to stop sometime to let vehicles pass.Then you reach the peak at with the road surrounded by trees.Descending is long and fast through the Kucukkuyu.
You can swim near to the marina.Aytac Kavakli restaurant is good and cheap to eat.We stayed at Zeus camping but there are also 2 small camping so close to the marine which looks pretty good.